Schema

Vecka 10
TISDAG 5/3
12:00-13:00HIIT
19:30-20:30Stability
TORSDAG 7/3
12:00-13:00Power
18:30-19:30Mobility

Vecka 11
TISDAG 12/3
12:00-13:00HIIT
19:45-20.45Mobility
ONSDAG 13/3
19:30-20:30Power
TORSDAG 14/3
12:00-13:00Mobility
19:30-20:30Stability

Beskrivning av inriktningar för PT Small Group
Mobility
Utveckla din rörlighet och flexibilitet. Detta är grundläggande faktorer för att du skall kunna hålla dig skadefri både i din träning och i din vardag! God rörlighet och flexibilitet är en förutsättning för att du skall kunna optimera din träning. Mobility är ett lågintensivt och mycket utmanande pass med stort fokus på rätt utförande.

Stability
Utveckla din styrka och stabilitet. Likt rörlighet är stabilitet en absolut förutsättning för att du tryggt skall kunna optimera din belastningsträning och hålla dig skadefri. Utvecklad styrka och stabilitet är en förutsättning för att du skall kunna ta dig vidare i din träning med t.ex. vikter, olympiska lyft, spänsthopp etc.! Stability är ett lågintensivt och krävande pass med stort fokus på rätt utförande.

Power
Utveckla din styrka och explosivitet. Träna som en riktig atlet. Power är ett pass där du jobbar med maximal belastning i explosiva moment och med fokus på mycket hög kvalité. Utvecklad styrka och explosivitet ger dig en stark kropp som kommer att klara av att vara aktiv länge. Power är ett högbelastande och krävande pass med fokus på rätt arbets-/vilointervall för maximal kvalité.

HIIT
Utveckla din träningsmentalitet, hjärt-/lungkapacitet och muskeluthållighet. HIIT (Hi Intensity) är ett pass som innehåller mycket rörelse i hög fart och tuffa styrkeövningar. HIIT är ett tufft, krävande och utmanande pass.

Burn
Burn är ett pass som innehåller mycket rörelse i hög fart och krävande styrkeövningar. Genomförs likt Hi Intensity, där vilan mellan seten är kortare i Burn för att uppnå optimal förbränning. Burn är ett hårt, krävande och utmanande pass.